lördag 19 januari 2019

Mot-och medflyt

Igår var det faktiskt en besvärlig dag. Inte nog med att jag skadade mitt finger och skämde ut mig på jobbet, när vi kom till stugan  pumpade inte vattenpumpen som den skulle, mulltoan gick inte runt, presenningen vi lagt på ett skåp som får stå ute i väntan på att bli hämtat hade blåst av och den rörelsestyrda lampan vid entrén slutade snabbt att lysa. (Brasan var svårtänd, också...)
Motigt.
Men med nya batterier i lampan så lyser den fint, mulltoa gav med sig till slut, presenningen är på plats och segpumpningen hjälpligt förklarad. Fingret känns bättre, kanske vågar jag glänta på plåstret redan till sportlovet?
Ibland kan man envisa sig från motflyt till med flyt!
PS ...och där tog klockbatteriet slut....:-D

3 kommentarer:

KataM sa...

Vilken dag - och så var det inte ens fredagen den trettonde!

fale artut sa...

Sår behöver ju syre, glänta på du...
Det är verkligen tydligt så beroende man har blivit av teknikens under.
Ni verkar ha fixat till det bra tycker jag!

AnJa sa...

Håller tummarna att motflyt vänder till medflyt!!!