fredag 18 januari 2019

Mitt stackars finger. Och mitt ego!

Skulle bara titta in och säga hej till mina elever. Står lite käckt med handen om dörrbladet när den andra dörren far upp och kläm- skrapar mitt långfinger.
Snälla kollegor pysslade om mig där jag låg på golvet med benen högt. Vatten och polkagrisar i munnen, rengöring och plåster på fingret.
På bilden syns mitt finger med plåster
(prydligt!) Och så hur jag tror att det ser ut (plockgodis från coop) men jag vill inte veta.
Jag tänker titta till påsk, för den är sen i år!
Ja, jag kan vara riktigt sjåpig!

3 kommentarer:

KataM sa...

Du får inte skrämmas så där! Jag trodde vid en hastig blick att godisfingret var ditt och blev riktigt rädd. Vill inte ens tänka på vad man måste råka ut för om fingret ska bli sådant.

Hoppas ditt stackars finger kryar på sig snart. Tror inte du måste vänta ända till påsk, faktiskt. ;-)

fale artut sa...

Men huvvaligen så ont. Plåster och godis är bra vid svåra skador. Bild två ser verkligen ONT ut. Skönt med kompetenta människor omkring sig! Tryggt!

AnJa sa...

Du skrämde slag även på mig!!! Hoppas ditt finger får ett snabbt tillfrisknande!