söndag 20 januari 2019

Förklaring och efterlysning

Jag sov inte så bra i natt, men här i stugan är det nästan bara mysigt. Man kan sitta i soffan och titta på stjärnorna och invänta sömnen. Men i gryningen började jag reta mig på att belysningen med rörelsevakt tändes i ett.
Inte undra på att batterierna tar slut...
Dessutom kan man ju undra vem som smyger mot vår dörr på morgonen? Utan att knacka på?
Det visade sig vara ekorren som passade på att förse sig med fågelmat!

Sedan kom jag att tänka på en kudde från barndomen, vill virka en likadan. Letade på Internet och hittade genast en nästan identisk men ingen beskrivning, någon som har?
Mormorskudde

2 kommentarer:

AnJa sa...

Vilken fin kudde! Att vara sömnlös känner jag igen. Nu närmar sig fullmånen igen och även om jag försöker ignorera att det är dax känner kroppen av det! Vi har 3 ekorrar som slåss om fågelmaten men som tur är ingen rörelsevakt :-).

fale artut sa...

Att se på stjärnorna är fantastiskt. Hoppas att du får sova mer i natt. Jag skall se om jag kan uppbringa en beskrivning på lagret.