fredag 3 augusti 2018

Att vänja sig

Jag gillar min spinnrock, Kromskis Sonata. Men tidigare i somras åkte jag på spinnträff och satt och skämdes lite för att min rock slamrade så illa.
Hemkommen tänkte jag på detta och så skred jag till handling. Den lilla skruv som borde dras åt snurrade så fint tillsammans med muttern. Runt, runt!
Med lite list fick jag till slut ordning på detta och nu slamrade det inte längre och spinnrocken känns som ny!
Dessutom har det varit svalare idag och sonen och j a g har kanotat nästan 5 km, så härligt att glida fram på vattnet!

2 kommentarer:

fale artut sa...

Det låter underbart med kanot! Spinna är fint, snyggt jobbat! Service kan göra underverk!

Garnhumlan sa...

Gillar också att paddla, men det är länge sedan nu. Spinner göt jag desto mer. det är också bra. Hoppas att det går ännu bättre med spinnandet,när du fått ordning på slamret!