onsdag 14 augusti 2013

Morgonstund har guld i mun...d

Vaknade 04:18, pigg som en spigg! Apropå fisk så åt jag stekt strömming till lunch i går, den var inte hemlagad men mycket god, Strömmingsluckan på Magasinsgatan, rekommenderas varmt!
Idag stiger dimman upp bland kullar och träd och vips ser man riksväven igen:
 
Fast det syns inte så bra på min bild.Det är inte in bland träden jag menar utan mer borta vid horisonten... Men Elisabet Hasselberg Olsson visste minsann hur man skapar en bild av ett landskap som finns precis överallt! Tror jag, jag har i alla fall känt igen den  på många ställen i vårt avlånga land.

Jag har ändrat mig lite beträffande vad jag ska ha som möteshandarbete på jobbet. Jag ska virka mormorsrutor! Inte min bästa gren, kanske, men vad gör man inte för ett gott ändamål!
Läste om detta hos Sarah med bloggen De Otaliga projekten som i sin tur länkade till Mitt engagemang med filtprojektet. Kanske är det rätt läge för mig med mormorsrutor, vi får helt enkelt se! Den första blir nog klar idag!

3 kommentarer:

AnJa sa...

Har nog ett antal mormorsrutor liggande åxå ;-). Här var det väldigt olikt spigg i morse. Vaknade 8 och hade ont i absolut hela kroppen efter en veckas fiske i fjällen. Men.. det är värt det :-)

Otaliga projekt sa...

Pigg som en spigg! Gissa om jag snor det uttrycket rakt av. Jag skrattade högt när jag läste det. Kul också att se att du hakar på med lite rutor. Så länge jag slipper vara den som monterar filtarna så ska jag nog kunna bidra till insamlingen....

Maritas Maskor sa...

Jäklar så morgonpigg! Pigg som en spigg... jojo, det är inget som passar på mig på morgnarna... :)
Men jag är destomer nattuggla om jag får välja :)
Kul att du inte heller ger dig utan ger mormorsrutorna en ny chans :)
Fint att få göra något som kommer till nytta och glädje hos andra också! Lycka till!