måndag 31 december 2012

Årets sista dag!

Jag har nog varit väldigt förtjust i snöstjärnor ett bra tag, kom ut i köket i gryningen och blev glad över mina glitterbestänkta plaststjärnor från Home shop som glimrade i halvmörkret.

7 sjöstjärnor...nä, SNöstjärnor har jag virkat, stärkt i sockerlag och sträckt ut.

Den ena sorten är roligare att virka, den andra mer snöstjärning.

Vaknade alldeles för tidigt idag, gick upp, åt frukost,tog mina doser av Sinova (åh, så bra den är!), Zyx och alvedon, grejade, gick och la mig och somnade om. Vaknade HUNGRIG och fylld av verksamhetslust. Lite lurigt det där för den där verksamhetslusten är i allmänhet större än kraften i slutet av en förkylning men det är ändå skönt när den väller in.
Jag har laddat för kvällen också, den kommer gå av stapeln hemma i soffan och jag har en vacker sockstickning:

Ska nysta mitt kabeltvinnade sockgarn och kanske påbörja kollegans supersockor om andan faller på:

Garnet är inte alls så suddigt i verkligheten, det har skarpa konturer!
Sist men inte minst så har jag nog tänkt färdigt ifråga om garnet jag fick av maken i 50-års present:

Länge har tanken varit en sommartröja, randig i rosa och kanske svart men så var jag inne hos Susilull och fick syn på den här. Och plötsligt kändes det som att
"honom ska vi ha!"
Och så kom jag på att det nog var en sådan jag sett nyligen också hos Millbom.
Min far citerade då och då en forskare som han hört svara på frågan om hur man löste proplem med att man gör det genom att "ofta tänka därpå!"
Japp, så är det. Man tänker, tittar, spanar...hjärnan jobbar lite lite på egen hand ( i mitt fall är det då den gör sitt bästa, när inte jag är inne och stör!) och plötsligt PLOPP! levereras lösningen!

Sålunda nöjd med de arbeten jag har på gång ser jag med tillförsikt framemot aftonen och det nya året!
Gott slut på det gamla året och god början på det nya önskar jag alla!

13 kommentarer:

Unknown sa...

Önskar dig det samma. Härliga färger kram Beijan

Selda sa...

Så söta stjärnor! Och sjalen du planerar att sticka är verkligen underbar.
Hoppas din fot blir bra snart! Gott nytt år!

KataM sa...

Nu väckte du barndomsminnen! Hemma hos min bästis fanns en virkad duk med svanar som liksom växte upp ur själva duken. De var stärkta med sockerlag och väldigt goda att suga på... ;-)

Gott slut och god början till dig också!

Katarina

Anneli sa...

Åh, de där stjärnorna var ju fantastiska. Sådana vill jag nog också virka, till nästa år. :-) Gott nytt!

AnJa sa...

Vilken vacker sjal! Kommer att bli superfint. Och vilken färgglad stickning du håller på med. Det behöver man nu när det är så mörkt. Jag hörde att det har regnat som sjutton i Göteborg. Här har vi plusgrader och det droppar från alla tak. För mig får det gärna vara vinter när det är vinter. Grattis till andraplatsen på min blogg :-D och ha ett riktigt gott nytt år! Kram!

Mia stickar sa...

Snöstjärnorna är så fina, gissar vilken det är som är mindre kul! :) Ha nu ett riktigt gott nytt år!

Maritas Maskor sa...

Ett alldeles perfekt bra och lyckligt år önskar jag dig och din familj!!
Gott nytt!!
Kramar Marita

Hedvig sa...

Suprsöta julstjärnor! Och sjalen kommer nog bli toppen.

Och ett riktigt gott nytt år till dig! :)

Monica sa...

Gott nytt år! Snöstjärnor är fantastiska, både de virkade och de naturliga!

nattugglan sa...

gott nytt år till dej oxå.

Annika sa...

Visst är det spännande när ideérna ploppar upp!
Önskar dig ett härligt gott nytt stickår!

Christel Wijk sa...

Gott Nytt virk- coh stickår. Jättefina stjärnor du virkat. kram Christel

Saras pyssel sa...

Gott nytt år till dig med! Kul när det bara faller på plats så där & känns helrätt! :-)