torsdag 26 juli 2012

Ovanligt sommarkneg

Tänkt platsannons:

Huldra sökes!

Arbetsbeskrivning: Din uppgift blir att åka med tåget på Flåmsbanan, 8 avgångar per dygn i vardera riktningen. När tåget stannar vid Kjosfossen sätter du av som en kaninen genom buskvegetationen, sätter på den mystiska och ljuva musiken som ska dåna genom dalen, drar på dig den ljusa peruken och sedan dansar du förföriskt och lite lagom exotiskt på och omkring husruinen i ungefär 3 minuter.
 
Därefter slår du av musiken, lägger peruken på hyllan (du delar den med en huldrekollega!) och ränner tillbaka ned till tåget!
Vi ser gärna sökande av båda könen!

Eller hur såg annonsen ut?
Eller är detta ett sådant där drömjobb som bara kan fås via kontakter? :-D

4 kommentarer:

Monica sa...

Ha ha ha det jobbet tror jag att jag skulle klara utan utbildning. Det är möjligen det huldrelika dansandet som skulle ställa till problem.

Rosenvante sa...

Man får träna på kondisen bara så man orkar ränna fram o tillbaka. Men vilket underbart jobb. :)

Margita sa...

Jag söker inte jobbet efter att ha åkt tåg mellan Bodå och Trondheim (tågluffning) det var som att flyga "nu är vi uppe på banans högsta punkt" in i tunnlar ut på smala broar högt över vattnet, på dessa smala broar fanns gående som höll sig i räcket när vi åkte förbi. Vägarna gick i markhöjd men tåget på en bergssida ovanför. Jag åkte snabbt tillbaka till Sverige och trots att tåget gick över de svenska fjällen märktes aldrig höjden. Jag åkte direkt till Göteborg på kurs och var inbokad på ett hotell som låg på våningen över i ett hyreshus. Jag försökte byta men det gick inte den natten så jag vakade en hel natt innan jag kunde få ett nytt hotell som låg på marken. Jag fick höjdpsykos och när jag läste alla broschyrer om olika banor i Norge tänkte jag aldrig mer. Jag vet att det finns turister som åker till Norge för tågens skull, men trots att de förklarar att det finns 7 olika bromsar i tågen vill jag aldrig mer göra om det.

AnJa sa...

:-)