fredag 6 juli 2012

Gör om, gör rätt! Gör om, gör rätt! Gör om...ger upp!

Först blev hålkrusmössan för liten, som en dum kapsyl. Eftersom jag hade garn kvar repade jag upp, stickade lite generösare...eller mycket och när det mest påminde om en säck och garnet började tryta repade jag upp. Igen. Tredje varianten blev väl lite mitt emellan...men lite för liten...hur lyckas man med att misslyckas så?
Jag ska visa bild...såsmåningom.

Denna regniga dag har vi varit och tittat på ett hus som är fint... Andra titten, så nu är det allvar men saker och ting måste förstås klaffa på alla möjliga sätt, inte minst måste  vi ha en köpare till detta huset.

Och så har jag spunnit av en ull som jag fick i byte mot min tredje spinnrock. Härlig, lättspunnen ull från (tror jag!) Klövsjöfår. Ren spinnfröjd!

2 kommentarer:

AnJa sa...

Hej :-) Tack för en av de finaste kommenterar jag fått på min blogg!!! Följer ju dej jämt åxå så det känns som om vi känner varann! Välkommen hit när du har "vägarna förbi"!

Rosenvante sa...

Oj så slående den där rubriken var och så väl man känner igen sig i den. Men vi vill ju att det ska vara rätt och när man vet vad felen är så vill man ju fixa allt, sen ska man ju få till rätt storlek också såklart. Ja du det är mycket med det här hantverket och att man gör om hellre än att släppa det betyder väl nått det också antar jag.
Vilket underbart garn du spunnit nu igen. Jag går o klappar min ull och tittar på spinnrocken och längtar efter semestern.