lördag 7 juli 2012

Jag har fått en beställning!

I höstas stickade jag "tokstrumpor" till dottern.

De är stickade av sådana där mininystan från Järbo och igår frågade dottern om jag kunde göra ett par till hennes kamrat också. Sicken fråga!!! Jag var på väg ut i natten för att bryta mig in på Kinna garn, men kom på bättre tankar och väntade tills de öppnat idag.

De där små rackarns nystana är hårt nystade, ska man komma åt innersta tråden måste man nysta om men jag har blivit bra på att använda mina fingrar som nystepinne:

Jag vill komma åt innersta tråden eftersom jag stickar båda sockarna samtidigt med magic loop.

Idag har jag en massa saker jag vill/ska/kanske ska göra
1. Röja lite på tomten
2. Ladda ned ljudböcker
3. Koka något av förra årets bär som jag glömt bort här i frysen!
4. Åka på utflykt.
5. Sticka på tokstrumpor.
6. Putsa fönster (har köpt skrapa idag!)
7. Spinna mer av Klövsjöullen,Bambina heter tackan som bar den!)
8. Hm, det var något mer... men de 7 första punkterna räcker nog och blir över!

4 kommentarer:

Julia sa...

Riktiga "gladstrumpor"! :) En liten fråga, var laddar msn ner ljudböcker?

AnJa sa...

Du kan få komma hit och göra den göra-listan till mig :-D

fale artut sa...

Haha, jag fick en jättebred mun när jag såg dej smyga ut i natten för att införskaffa material!

Otaliga projekt sa...

Håller med Fale artut!