tisdag 10 april 2012

Blogglista och gåta!

Jag håller på att lägga in alla som deltog i mitt lotteri i min blogglista, det tar sin lilla tid, särskilt som jag gör det krångligt och med mobilt bredband... Och så blir jag ju nyfiken och läser i en del bloggar och klickar mig vidare...tur att det regnar!

Men ändå, nu kommer det en liten gåta:

I min blogglista finns nästan hundra bloggar! Av dessa har jag träffat bloggaren i verkliga livet i några få fall.

Men en bloggare har jag träffat oräkneliga gånger, senast så sent som igår! :-)

Frågan är nu; vilken blogg talar jag om och på vilket sätt känner denna bloggare och jag varandra?En liten ledtråd till; hennes adress har samma format som min...
Svara senast den 20 april!
Bland inkomna rätta svar på denna gåta kommer jag att dra två vinnare av varsin bok.

Tillägg 1:
Det brukar alltid vara väldigt trevligt att träffa the Willow fairy och ändå har det bara blivit ett fåtal tillfällen, kanske fyra eller fem... nej, svårare än så är gåtan! :-)
(Man får gissa flera gånger!) :-)

Tillägg 2:
Jag har aktiverat kommentarsgranskning och släpper inte fram några kommentarer med gissningar. Jag har också tagit bort 4 kommentarer, men antecknat... :-)

12 kommentarer:

Maritas Maskor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Emmas dagar sa...

Tack för grattiset! Ja, det var en mycket lyckad flytt :-)
Kul med gåtan!

Veronica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Rosenvante sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anette sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Rosenvante sa...

Jag har funderat och funderat och tänkt på din mamma, men hon bloggar väl inte så helt plötsligt kom jag på en ny idé, kan det vara din dotter? Nån stans i bakhuvudet har jag för mig att hon stickat nått. Jag gissar alltså igen om jag nu får lägga in en ny gissning. :)

Rosenvante sa...

Din syster Birgitta, det hade jag ju missat att du hade en syster och att hon bloggade också.

Renée sa...

Jag tror det är Birgitta och denna kvinna är din syster!

ela sa...

Hej!
jag gissar på "rosenvante"
mvh
elainesbild@yahoo.se

Veronica sa...

Okej jag gissar en gång till då fast man kanske inte får. Lagbryteri på en lördag.... aldrig fel =)
Den här gången försöker jag följa ledtråden och gissar syster? =)

Annika sa...

Nu är jag säker på att jag löst vem det är du menar (tog fasta på det du skrivit om blogg-adressen) och att ni känner varandra är helt klart (eftersom du i en kommentar på hennes blogg bjudit hem henne). Men hur i hela friden känner ni varandra...? Jag får fortsätta fundera imorgon, nu är det god natt!

Annika sa...

Nej, jag kunde ju inte lämna datorn...
Tar en chansning: Bloggaren är "På väg" (alltså birgittas-sida.blogspot.se) och kan det vara så att hon är din syster???
Om det är helt korkat och fel får du ta bort den här kommentaren.
Sov gott!