tisdag 14 februari 2012

Ohämmat, hållningslöst frosseri!

I går var första kvällen i stugan. Rena lakan lade vi i sängarna men annars blev det mest brasmys. Och i mitt fall stickning! Som en barnunge i godisaffär stickade jag på "allting" även på Vernal som inte ville vara med på bild eftersom hon krympt sedan hon senast syntes i bloggen och därför känner sig lite blyg.
Dotterns vantar, modifierad hitchhiker i lyxgarn, vantar från Rosenvante samt nykomlingen Theano. Theano ska stickas i ullgarn enligt beskrivningen men jag gör en vårvariant i linblandning. Har inte kommit så långt än, bara lagt upp....

Det har snöat inatt så det blir väl lite skottningsarbete såsmåningom. Än så länge njuter jag av brasa och den effektivitet som jag kan få till i gryningen. Jag har ovanligt lite arbete med detta lov men också det ska ju göras!

Får jag prsentera mina två vänner Braständarna:Den vita är hal och har en tendens att inte vilja ligga där jag lägger den. Och så luktar den ganska illa, man får tänka lite på grannarna. Den bruna är sträv och lättplacerad men tappar lätt huvudet (tändhatten!) och utan den är den svår att få liv i. Brukar, för ökad frustration i livet, ta en av varje! :-)

2 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Så ska stickning se ut! Sticka lite här och sticka lite där. Det gör ju också att man får hålla på länge med var sak och då får man ju verkligen valuta för pengarna...

The Willow Fairy sa...

Stearinljus (överblivna stumpar) ska tydligen också vara bra braständare...