lördag 14 januari 2012

Tunisisk virkning

Inspirerad av AnJa och Gina besökte jag Stäkets och klickade hem lite kroknålar. (6 st för 100 kr tycker jag är bra pris, de hade liksom lite rea!)
Så nu har jag suttit och provat mig fram lite.Testat att sticka in kroken på olika ställen för att känna efter vilken struktur jag vill ha på mitt planerade projekt... Man ser ju lätt att Gina kan fler tekniker än så, men jag nöjer mig för tillfället med att tillverka ett litet buckligt rör som kan få bli stationär grytlapp till lilla stekpannan så småningom!Att flytta är omtumlande och man kan råka sakna något från sitt gamla ställe (diskmaskinen var bättre!) och så kan ha fått något man inte riktigt visste att man saknade. Här är ljusare! Härligt!
Lumos, på er allihop därute! Särskilt till er som börjar behöva längre armar! :-)

7 kommentarer:

Mia stickar sa...

Krokning har jag aldrig provat, får se om Anja har nån krokning med sig på stickcafet på tisdag!

Lilli sa...

Jättepraktiskt med stekpannehandtagets skydd! Det kanske jag ska göra också; är väldigt bra på att bränna mig. Så kul att dottern börjat sticka på sin tröja :) På tal om förr i tiden; jag bodde på Barytongatan för ca 35-30 år sedan (huamej så lääänge sedan, ofattbart!) Ha en bra helg!

AnJa sa...

Det där ser jättefint ur! Visst är det kul att kroka :-)

Rosenvante sa...

Det där såg snyggt ut. Är det nått du inte håller på med? Tycker du gör det mesta faktiskt. Har varit o tittat på spinngrejer idag och det var verligen kul att få se olika spunna garner. Sen ska vi inte glömma alla andra garner hon hade, hmmmmmmmm.
Jag har korta ärmar, men extra ögon på näsan, borde nog vara extra, extra ibland. :)

Zandra sa...

Ja, krokning ja... Jag har aldrig riktigt fastnat för det, men till grytlappar tex förstår jag att det är en padsande teknik då det blir rätt så tjockt och väldigt stabilt.... Annars tycker det tar för lång tid jämfört med att virka som vanligt....

Maritas Maskor sa...

Vilket klipp med kroknålarna!
Och vilket snyggt och praktiskt handtag till stekpannan! Jättebra idé!
Du har förresten nåt att hämta hos mig :)

Hoffmans Design sa...

Såna till stekpanna har min tjatat länge att han vill ha. Får ta tag i det. Grattis till awarden Ha en kanon helg Kram Hoffmansdesign