tisdag 12 juli 2011

Victory!

Vi kom rätt direkt! Sonen bestämde rutt och läste karta och jag klagade på att vi åkte omväg men så var det nog inte:Precis innan vi steg in i "radioskuggan" kom ett SMS från maken; "Är i Hong Kong nu!" Visst är det märkligt vi trampar runt på tusenårig vitmossa och han ilar omkring i Asien och så kan vi SMSa?!
Jag vet inte vad det är med Komosse men jag känner mig lätt till sinnes där, snudd på lycklig! Den här gången visade sig mossen från ännu en annan sida än de tidigare gångerna. Bodde jag nära skulle jag gå där varje vecka, det är då helt säkert!
Blåbär, hjortron, klockljung, sileshår och myrliljor! De flesta bilderna blev dåliga men här är i alla fall hjortron (otroligt för mig att hitta så här långt söderut?!): och klockljung:Ja, de andra bilderna var ännu sämre! :-)
Sedan åkte hem över Månstad, fantastiskt ortsnamn, tycker jag!

Inget stickat idag...ännu!

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Tur han hade koll på kartan grabben.
Skulle mannen inte till Australien? Eller är det bara en mellanlandning?

Mia stickar sa...

JAg saknar all form av lokalsinne och skulle verkligen behöva en GPS! Lycka till med spinningen!