fredag 3 juni 2011

Fredagskväll med katten

Hon är väldigt sällskaplig, Lilja! Kanske för att hon inte är hemma hos sig själv?
När jag varit iväg till biblioteket mjauade hon anklagande och tittade på mig som om någon större "katta"-strof inträffat. Så fort jag sätter mig i soffan sätter hon sig antingen i mitt knä eller på kudden bredvid mig, tvättar sig noga, suckar djuuupt och krullar ihop sig. Reser jag mig reser hon sig, mjauar irriterad och driver omkring en stund tills jag sätter mig igen. Nu har jag egentligen lust att borsta tänderna men har jag hjärta att störa?
Parketten blev väl liiite finare men jag tycker nog att texten på flaskan var lite överdriven...

I alla fall gav jag upp Ernstine 1.0 och är nu i full gång med Ernstine 1.1:Det blir nog inget av den heller men jag lär mig en hel del och så här jag kul! Therese tipsade mig om att googla efter idéer om hur jag ska få ihop mina mönster och det är en utmärkt idé!

Imorgon ska jag hämta upp packlådorna maken hittade i källarförrådet och börja packa garn och pysseljox. Då kan jag flytta min pysselhurts och feja elementet, väggen bakom och djupskrubba parketten. (OM pysselhurtsen får följa med till nya adressen (som inte är spikad ännu, men just nu hoppas vi mycket på S-gatan!) ska jag pyssla (!) om den lite; sandpapper och lacka, kanske?
Det hade varit käckt om jag kunnat tömma och flytta gråa hyllan också, men de kartongerna står på arbetet... :-(
Kanske får jag någon genial idé imorgon som att slänga bort böckerna, packa dem i kassar eller
helt enkelt bara stapla dem?! :-)

S-gatan? Liten fin lägenhet med balkong, tillräckligt centralt för att göra maken glad och tillräckligt många träd att titta på från föntren för att hålla mig nöjd...Modernt stuk med garage i källaren och vettig tvättstuga som man kan åka hiss till. Låg hyra! :-)

Inga kommentarer: