tisdag 15 juni 2010

Kråk-kompis

Tisdagsmorgon, natten har varit sval så det blev en liten frukostbrasa, med. Gillar brasor! :-) På verandaräcket sitter en kråka. Först körde jag bort den men den kom tillbaka, satte sig på cykeln och la huvudet på sned och vem kan motstå något sådant? :-) Nu sitter den bredvid mitt lilla solur och väntar på bättre tider, kanske?

Jag är ledig nu, sonen och jag ska väl vara här här i nästan 14 dagar med lite avbrott för mamma-helg, tankläkarbesök och bankärenden, så jag vräkte ned samtliga pågående arbeten i packningen och när jag sedan tryckte ned dem i handarbetskorgen så fick inte alla plats och inte blev det vackert heller, ska nog rensa lite där sedan. Mañana...

7 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Så mycket du har att hålla på med.
Ja, den där ser ut att ha bosatt sig hos dig *ler*!

Renée sa...

Du har å göra ser jag! Du får kanske hoppas att det blir dåligt väder så du hinner med. Är det sol så skiter man nästan i stickandet... Iallafall gör jag det. Hoppas du får hyfsat väder iallafall. Här är det lite sol nu så man får passa på!

Mia stickar sa...

Så häftigt med kråkan! Och visst ska man ha en uppsjö av handarneten med sig!

Carola sa...

Kul med kråksällskapet :) Din stickkorg ser ut som min. Det är lite ruggigt :)

Magganmagi sa...

Vilken trevlig blogg!
Hittade hit via The Willow Fairy som jag också just hittat.
Trevligt skrivet och jag känner igen mig när jag ser din stickkorg

Rosenvante sa...

Åh så mysigt bara ni två att rå om varandra. Nu kan du sitta vid brasan och mysa med en stickning. Men vi vill inte ha brasväder alla dagar nu framöver bara.

Pippin tyckte väl det var trevligt med lite rörelse och sällskap.

AnJa sa...

Mmm ett par veckor i en stuga låter mums! Hoppas ni får det riktigt bra.