måndag 14 juni 2010

Sommarkväll!

Sitter i stugan, en liten brasa i kaminen, det är lite svalt så här framåt kvällen.
När vi kom, sonen och jag, var det fortfarande varm sol. I ampeln växer krasse och en luktärt har grott. Potatisen kan behöva lite uppmärksamhet men vinbär blir det gott om, alldeles av sig självt!Pionen är inte riktigt pigg...
På vägen hit inköptes en insektsdräpare (better to be safe than sorry!) och garn till en överraskning! Jag har med avsikt lagt stickan uppe på nystanen för det är lite annorlunda garn mot vad jag brukar köpa. Det stod stickor 5-5,5 så jag köpte stickor 5 (fast jag tyckte det såg mycket ut!) men det var alldeles för grovt.
Dessutom var det krångligt med runda spetsar, stäva stickor och stel, tjock kabel så nu stickar jag med Knit Pro, 3,5...Det går som en dröm!

Vad det ska bli? Nja, den som ska bli överraskad läser här ibland... :-)

Middagen blev enkel och billig, vi delade på en bake-up-pizza men efterrätten...
Mycket lyxig! (Det är vackrare med mörk choklad till jordgubbar men det är godare med ljus...)

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så mysigt ni har det i stugan.
Är du ledig nu?

Jordgubbar med choklad, mums.

Carola sa...

Ser skönt ut. Kan jag komma dit ett tag?

Tack för din goa hälsning på bloggen, Cecilia. Den uppskattas. Kram.

AnJa sa...

Mmm ett så mysigt inlägg! I går hade vår potatis äntligen börjat titta upp ur jorden. YES!!

Heldri sa...

Åh, så härligt det ser ut!