söndag 9 maj 2010

Börja om från början...

Att sticka utan mönster är ju en konst i sig. Sockor gör jag ledigt, för det har jag liksom tränat på.
Väskprojektet är lite mer tunn is.
Började i förrgår med något för grova stickor, det var ju inte nätkasse jag ville ha.
Började om i går men när nu eftertanken i vanlig ordning slagit mig så är det ju inte sjömanssäck jag vill ha utan en liten nätt bag för en stickning. Umgicks i går med olika tankar på att sy och klippa och "det kommer inte synas när jag tovat" men i fullt dagsljus så vet jag hur det är med den saken; jag vill inte ha det så!

Så när jag jobbat undan det värsta i min medhavda pappershög så ska jag
Börja om från början,
börja om på nytt.
Varför ska man sörja
maskor som har flytt?
:-)

(Fast för omväxlings och utmanings skull ska jag börja från botten denna gång!)

1 kommentar:

The Willow Fairy sa...

först var det wokpanna nu sjömanssäck - trodde det var en stickväska det skulle bli ;-)

Fast vad gäller både storlek och stickor så är ju tovat rätt förlåtande...

Och så ser jag att du stickar mönster också.

Detta kan bli en spännande serie.