lördag 8 maj 2010

Besök i Kinna

Nu stickar jag för fullt på min väska som ska tovas. Just nu misstänker jag att den blir formad som en större wok-panna men det kanske går att lösa med en kraftig resår, så småningom! :-)

Nåja, jag tog garnet som jag skulle haft till mina tovade liljesockar så jag fick köpa nytt idag.

Saken var den att jag var inne en sväng på Kofraboden som ligger i Skene/Kinna. Där kan man köpa bra damkläder till humana priser. Råkar man vara storlek 38 kan man köpa provkläder, dvs uppsydda modeller som kanske aldrig kom i produktion och som ibland säljs tokbilligt.
Det gäller då inte mig, men där finns även annat, har köpt riktigt stiliga långa klänningar där för billig penning och idag fanns där klänningen KLÄNNING inför balunsen i slutet av maj.

Rätt blå färg, enkel i modellen. 100 kr.

Tror ni det går att gå från storlek 44 till 40 på 3 veckor? Inte det nähä...

Så för att trösta mig släntrade jag över till Kinna garn!

Och där köpte jag som sagt nytt garn till liljesockorna. Jag satsade på den ljuva linjen denna gången:Annan grovlek än i beskrivningen men det får jag väl fixa. Toppull i stället för Tove.
Och så var det där garnet som jag misslyckades med att köpa från en internetbutik som skulle bli färgglada tofflor till dottern: Jag tog de skarpaste färgerna de hade i Tove.Och sedan hade jag svårt för att motstå Incawool-nystanet som väl kan få blir tofflor till mig; det gäller att förbereda sig för vintern! Den kan komma fortare än man tror.

Maken och sonen är kvar i stugan, själv tog jag bussen hem för det ska det jobbas flitigt i morgon men kvällen är min och då ska jag sticka vidare på mitt bisarra lila- och cerise-färgade wok-schabrak!

6 kommentarer:

Renée sa...

Avundsjuk jag blir när jag ser vad du har handlat! Jag ska juy handla oxå men inte förräns på fredag! Känns som lång tid dit... Rosa och vita sockar = Underbart val av färg! Incawool är ju inte heller fel... Ha det gött!!!

Bettan sa...

Vilka fina färger du hittade på garnerna... ljuvligt lila och färgsprakande röd, orange, grönt och blått det blir jättefint.
Hoppas stickorna far så det osar...haha det är ju sååå roligt när man väl kommer igång med nåt roligt projekt.
Trevlig kväll.
Kram sytanten

The Willow Fairy sa...

Kofraboden är väl värd ett besök. Jag har gjort ett och annat fynd där och min mamma kommer sällan tomhänt därifrån.

Ska bli kul att se din wok-väska...

Anette sa...

Hej! Tack för tipset på "linen stich". Det passar ju till disktrasor t.ex. Får jag ställa en korkad fråga angående din kommentar om att mäta foten? Var mäter du? På vaden, eller?

AnJa sa...

Läckra garner och jag är jättenyfiken på wokpanneprojektet bilder tack!

Therese Lestander sa...

Vilka härliga färger, det kommer bli kanonfint!