onsdag 16 december 2009

Onsdagen den 16 december, hur det går med SYTYCK?

En sak i taget...
På lördagskvällen var centrala delarna av London invaderade av tomtar. De täckte delar av Trafalgar square och täckte delar av fundamentet till Lord Nelsons pelare (jag blandar väl inte ihop platser och gubbar nu, väl?) och lejonen runt om. Många var hyfsat bladiga och det kändes smått absurt!

Sista dagen i London var vi på Carnaby street och såg en massa medelålders herrar med vespor som var grymt julpyntade och så köpte vi conversekängor till dottern, grafitgrå med rosa foder.
På väg från Carnaby street gick vi förbi en musikaffär och fick syn på en blå gitarr i halvstorlek som dottern blev väldigt förtjust i. Ägnade en del tid åt att fundera på om den gick att ta i handbagage eller hur man checkar in en gitarr och checkar ut en påse blå vedflis...

Till slut var det dags att ge sig av mot Heathrow och det gjorde vi en smula sent (med facit i hand) och eftersom vi dessutom fick en del oflyt på vägen resulterade det i en förfärlig språngmarsch genom flygplatsen. Men det som till sist räknas är väl att det blev lite medflyt vid incheckning och säkerhetskoll och att städpatrullen varit sen att städa planet, så vi hann...

Bilderna i mina Londoninlägg är tagna av dottern; det är därför de är skarpare och bättre än vanligt. Hon är en bättre fotograf och har en bättre kamera. Min vanliga kamera var i Stockholm och Uppsala med sonen och där blev den kvar... men vänliga människor hade tagit tillvara på den och den ligger nu på posten och väntar på att bortresta maken ska komma hem och lösa ut den. När jag har den i min hand igen så kommer jag kunna visa blider på mina amaryllisknoppar, har ett helt gäng som kommer stå i praktfull blom till nyår, tror jag.

Jag bröt mitt garnstopp men har stickstopp, hört något så tokigt?!
Måste fokusera på jobbet och däremellan är det andra saker som pockar på så när jag är klar med dagens uppgifter är det sängen och sudoku som gäller...

Men jag har en plan, tajmad och klar, och jag kommer fullfölja! :-)

2 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Att du ens kan tänka tanken garnstopp med alla dessa nya inköp. Och jag är mkt nyfiken på vad du tycker om de fyrkantiga stickorna när du provat dem. Ibland får man kramp av att sticka i tunna strumpstickor.

Rosenvante sa...

Stickstopp??? Imponerad.
Tur ni han med flyget. Man får ju springa runt som bara den på den flygplatsen. Vi hade jättelång kö till säkerhetskontrollen när vi var där eftersom det var samtidigt som det var bomdåd där. Poliser fanns överallt då, var lite läskigt.
Jobba inte för mycket nu bara så du är helt slut till jul.
Ha det gott