onsdag 16 december 2009

Onsdagen den 16 december, bättre nu!

Ujujuj, så jag har jobbat idag!
Satt kvar till klockan åtta, en snäll arbetskamrat köpte smörgås och Brämhultsjuice till mig och sedan jobbade jag järnet... och om jag bestämmer mig för att enbart göra måste-sakerna så hinner jag färdigt denna veckan och kan ta lite julledigt före jul...

Ville visa vad jag stickade i London. Jag vågade inte chansa med stickning på flyget, luftfartsstyrelsen sa att jag kunde ta med en tjock trävirknål (som om inte jag skulle kunna göra en hel del ofog med en sådan om jag var terrorist!) men inga stickor! Frågade i säkerhetskollen också och damen där antydde att mina medpassagerare skulle bli väldigt upprörda om jag tog fram min stickning.
Nästan femtionårig dam med bebismössa på rundsticka...iiiih, terrorist, ja, visst!

Det här är i alla fall till V´s bebis, planerad att anlända i januari:
Fästa trådar är TRIST och det är ju långt kvar! :-)
Och det här är mina amaryllisar!
Programmet ville inte vända denna bild, vrid huvudet 90 grader åt vänster axel till! :-)
10 lökar som jag haft utomhus på landet. Elaka sniglar åt på några vilket inte alls var bra.
En visar inga livstecken, den i mitten på denna bilden har en helt missbildad knopp men fyra stycken lökar har två knoppar så här kommer bli blommigt värre. Till slut!

Kvällsmacka och tidig sänggång; en hel del att tänka på i morgon! Blandannat sonens julfest!

2 kommentarer:

LenaL sa...

Såna härliga amaryllisar! Vilken blomprakt det kommer att bli!

Babyhjälmen och sockarna är ljuvliga!

Visst är det märkligt med denna hysteri kring stickning i och i närheten av flygplan. Fast jag måste erkänna, jag frågade aldrig någon. Men tror faktiskt jag kunde ha gjort mer ofog med en kulspetspenna som jag såg en annan sitta och lösa korsord med!

Ha det så gott!

Therese Lestander sa...

Jag flyger en hel del i jobbet och flyger alltid med min stickning och jag har aldrig fått den ifrågasatt! Tänk att det ska vara så olika bedömningar, men det kan bero på att jag flyger inrikes?

Men jag tar inte med mig finaste spetsstickningen och de finaste stickorna, med tanke på att man kan om man har otur få dem konfiskerade. Sockar funkar alltid bra!

Ljuvligt babyset, måste ta tag i min eget, men konstigt nog är andra saker än de man "borde" alltid roligare att sticka!