fredag 27 november 2009

Fredagen den 27 november, lugnet börjar lägga sig på jobbet

Högarna på skrivbordet är inte så särskilt mycket mindre men mer välordnade. Med min vanliga fredagsoptimism tänker jag mig att ALLT ska lösa sig på måndag. Brukar gå sådär men det är inget jag tänker på nu! :-)

Hörde en gång om en person som avslutate VARJE arbetsdag med att skriva ned tre saker som gått bra under dagen för att gå hem i en god känsla. Jag orkar aldrig genomföra sådant, men man kunde ju göra en minivariant. Sitta på spårvagnen och fokusera på det goda som alltid händer och inte på det dåliga som också alltid händer och som är SÅ mycket lättare att gräva i.

Maken är i London så det blir fredagsmys på tre, fast först ska dottern och jag en sväng om Backaplan och sedan Maxi. Där brukar vara hemskt på fredag eftermiddag så jag vet inte varför jag sa ja till det...

Jag önskar alla en lugn fredagskväll!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Ha en skön kväll du också.