onsdag 28 oktober 2009

Onsdagen den 28 oktober

Nu har jag stickat resåren på Baronesse beret, den skulle vara en inch och eftersom jag nästan alltid (av iver!) stickar för korta resårer, överkompenserade jag lite.

Stickar inte mer nu, har beskrivningen på datorn och ingen skrivare. (Jag har bytt tillbaka till VGA-format. Det tog hur lång tid som helst att föra över bilderna i går med det mobila bredbandet!)

Labbegarnet är i gång igen; mina vita pansarsockor är härliga inuti rejäla gummistövlar och jag tror att labbesockorna blir bra de med. Något för någon i slitåldern!

Till slut, utmaningen!

Det rullar på, jag är nöjd med kanten och med hur blommorna syns. Tror att en skickligare stickare än jag skulle kunna få det riktigt fint. Och en koreograf behöver ju inte vara prima ballerina? Enbart danskunnig...eller? :-)
Tyvärr hade jag inte räknat färdigt med hur mycket plats kanten tar så egentligen går de nedre blommorna in i den...
Då kan jag välja mellan att
1) göra vanten 4 maskor bredare...njaeee
2) göra blommorna en maska smalare...hm.
3) byta kantbård efter stora blomman
4) skippa småblommorna och sticka en omgång stora blommor till
5) annat????

Här är mulet idag, och kallt. Vaknade av att en jättelastbil och en grävskopa gigantus stod och brummade utanför fönstret i min lantliga idyll; ett pyttelitet hål i asfalten skulle täppas till klockan 7 på morgonen. Hrumpf.

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Din utmaning ser ut att bli väldigt fint.