måndag 12 oktober 2009

Måndagen den 12 oktober

Nåja, det här var förstås en gloriös succéstart!
Med färdigpytten i ugnen satte jag mig och BÖRJADE, ja, nu skulle jag verkligen börja!
Och så kom jag såhär långt

innan jag insåg att jag tänkt helt fel med antalet maskor! Hade det varit en helt vanlig socka hade jag förstås fixat och trixat in eller bort två maskor på lämpligt sätt, men inte denna gång; vad ska jag då skriva i BESKRIVNINGEN? "Lägg upp några maskor och fiffilura till du har 28 totalt..."
Men det ju förstås SÅ mycket roligare att komma på fel förr än senare! :-)

Ska nog äta först, hur ivrig jag än är!

"I think that I shall never see,
a poem lovely as a tree!
...
Poems are made by fools like me,
but only God can make a tree!"
(Från en skiva med Paul Robson som spelades i mitt barndomshem. Texten av Joyce Kilmer.
Inga jämförelser utöver att mina blommor inte kommer bli så storslagna som min hibiscus, men det gör inget!)

Inga kommentarer: