måndag 7 augusti 2023

Vävstol...ar

 Jag fick för mig att jag vill ha en vävstol och råkade köpa 3 st i en smäll.

En är ännu kvar i bilen, den är nog mest avancerad. 

En är en nätt bandvävstol, den funkar även om några krokar är lite rostiga...



Den jag helst ville ha saknar nog några delar, det står Glimåkra på den så jag har kontaktat dem. Skeden är rostig, så det får kanske åtgärdas. Svagt minne av att mamma använde svinto?

Kul om än en smula knäppt att köpa tre on a whim...🌞

30 mm regn från kl 18 och under natten men mer att vänta. Hopplöst odlingsår, torrt och varmt i juni, svalt och sollöst i juli och efter detta, syndafloden....men potatisen sväller snäl, löken har gått bra liksom morötter och palsternacka! Två tomater har blivit röda,  men blir det bara lite sol finns det gott om gröna, redo att rodna.






1 kommentar:

fale artut sa...

Så häftigt!
De kommer ofta i flock, vävstolarna, som får....