lördag 3 juni 2023

Dubbelstickad filt

 Jag köpte mycket för mycket garn när jag skulle sticka min färgglada riddari och dessutom en svart härva som jag inte använde. 

Detta har nu blivit en dubbelstickad rund filt, inspirerad av Tant Koftas Den runda filten. Skulle jag gjort om den skulle jag gjort möntren mindre. 

Gillar min riddari men filten är inte till ögonglädje för mig, trots att maken hävdar att den är vacker, men den är varm och saknar avigsida med flotterande




trådar, gott nog!

2 kommentarer:

fale artut sa...

men vilken värme från det man redan har! Det kan behövas, vi hade knappt 16 grader inne.. Fick sätta på värmen igen! Helt galet kallt! Drömde att tomaterna tappat alla blad... Vilken mara! Får gå och titta till.

Anja sa...

Håller med mannen! Den är jättefin! Vilken kul idé med en rund filt. Nån gång ska jag börja sticka igen, om jag lever då för det känns som det ligger låååångt bort i framtiden. Då ska det bli en rund filt från Tant Kofta! Ha en fin nationaldag och föralldel sommar :-).