fredag 14 juni 2019

Temperaturfilt

När jag fyllde år fick jag garn till en temperaturfilt. Efter en hel massa funderande bestämde jag mig för att kroka  en ruta per dag och en remsa per månad.
Eftersom min personlighet är lite konform tänkte jag göra svarta rutor i slutet av 30 dagars månader och förstås 2 i februari, men nu slogs jag av tanken att låta filten vara ojämn i ena änden...jag behöver inte bestämma än!
Igår bröt sommarlovet in! En kollega slutade efter mer än 30 år på skolan, tror jag, och h ans gav alla en liten flaska bubbel så att vi skulle kunna skåla med honom på kvällen när vi kommit hem, eller i mitt fall, till stugan. Maken och jag skålade symboliskt med kollegan och sms:ade denna bild. Kändes lite fint!

Om vädret håller ska vi grovröja i trädgården, det hä det massor på 10 dagar, både sådant man vill och annat.

















1 kommentar:

KataM sa...

Vad roligt att få se dig. Och vilken jättefin blus. :-)