onsdag 12 juni 2019

For a special occasion

Utan att gå in på detaljer så är detta inte en bra dag. Vuxenversionen av att bli lovad att gå på Liseberg och sedan inte gå på Liseberg. Så efter att ha ätit två köpta cookies och en påse smågodis kände jag, förutom en obehaglig pulserande känsla i magen, att det behövdes något mer.
Så jag tog fram mitt lyxgarn. Seriöst georgeous, typ.

Inköpt i London för snart 10 år sedan har det legat och väntat på rätt tillfälle att få bli en Laminaria. Det var ögonblicklig kärlek där i garnaffären i november 2009, i både sjal och garn men jag har inte riktigt vågat.
Idag vågade jag.

Purple Dreams, mohair, silk, Laminaria...ja, nu känns livet på rätt håll igen!
Lite ångrar jag kakorna, dock...😁

2 kommentarer:

AnJa sa...

Ser ut att vara ett ljuvligt garn! Och kakorna är ingen idé att ångra. De ligger ju redan i magen :-).

KataM sa...

Besvikelser kan vara jobbiga, fast man är vuxen. Skönt då att det finns ljuvligt garn att trösta sig med. Och kakor...

Hoppas du får en bättre dag i morgon!