onsdag 3 april 2019

Umeå

Tredje och sista dagen i Umeå. Jag är med i en referensgrupp som får lämna synpunkter och förslag till ändringar på nationella prov, roligt, spännande och ansträngande.
Jag har bott på våning 12 i centrala Umeå och undrar hur de tänkte när de valde tapet. Här är kallare än hemma och lite snö kvar. Men Umeå är fint, som en stor stad men folk tittar varandra i ögonen på stan, det gillar jag!
Detta är näst sista punkten på ovanligheter och snart går livet in i lugn och fin lunk.
Inbillar jag mig!
När jag nu sitter och gosar med min mobil vill jag passa på tillfället att rekommendera en bok, Skärmhjärnan. Den ger en del tankar...

3 kommentarer:

fale artut sa...

Umeå är en trevlig stad.
Låter som en läsvärd och viktig bok!
Ha det bäst!

AnJa sa...

Men är du i Umeå?!? Vi som var dit i går förmiddag. Hur kul hade det inte varit att hälsa på varandra :-). Ja det är en fin stad! Min äldsta son bor där.

fale artut sa...

Jag tror att du kan vara EN rätt person till uppgiften du beskrev! Brev på väg!