onsdag 22 augusti 2018

Sommarens projekt

Jag hade stora planer för sommaren. Jag skulle sticka och spinna massor! Nu blev det mycket annat gjort, men inte just det jag tänkt...
429 m kabeltvinnat garn, texel och suffolk. Sockor påbörjade.
Pyttesockor i modellen tågsockor till nyaste syskonbarnbarnet.
Tre disktrasor till dottern som vill ha trasor som går att få torra mellan varven och lätta att få fräscha. Återvunnen bomull i dessa.

På bilden syns  tre andra projekt:
Jag har målat en bänk från min barndom, snickrad av min morfar.
Bästa sättet att få sticklingar att ta sig: ner med dem i jord tillsammans med en vattenfylld terrakottakruka som ger perfekt fuktighet.
Mina frösådda ampeljordgubbar kommer att ge skörd vilken dag som helst...

5 kommentarer:

fale artut sa...

Mycket fina projekt!

KataM sa...

Du har ju fått massor gjort, även om det inte blev precis de saker du planerat.

(De där träskorna du skriver om, det blev lite fel där va'? ;-) )

AnJa sa...

Det bästa med att göra upp planer för vad man ska göra är att man oftast får en massa annat gjort som annars inte skulle göras. Hmmm Kan man skriva en sån mening...

KataM sa...

AnJa: Det var en utmärkt mening! Är nästan frestad att brodera den på en bonad.

Cecilia sa...

Jag håller med KataM, utmärkt devis att ta till hjärtat!