fredag 7 juli 2017

Lite av varje

Att vara sammanhängande ledig är skönt. Det tar tid att bli människa och hitta tillbaka till lugnet där inne.
Jag har så många bra saker att göra i sommar,  och några borden. Inga måsten!
Att måla fönstren är "borde" men de som är kvar att måla är inte så illa däran, kanske nästa sommar blir lagom?
Gården längst in på vägen heter Botorp och ägaren röjer då och då vägkanterna, även vår. Jag tror inte att han har något emot det men jag tycker det är skämmigt så fram till skylten är vår vägkant välhållen av mig. Nästan ett måste,   men lätt nu med nya trimmern.
Jag håller på att lära mig läsa böcker igen efter många år med hörböcker. Det är mysigt men tar på sticktiden.
Jag övar mitt luktsinne...
Jag åt upp de fina smultronen innan jag  tog bilden, men det kommer nya snart.
Getingarna ska bortelibort!
Liksom riset, men  man ska nog inte elda nu.
Och slyet ska också bort innan det blir en liten underskog. (Jag säger bara röjsåg!)
Idag kommer make och son, kanske får vi på pubkväll ikväll. Eller så inte.
Jomen, jag har det bra!

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Det låter som om du har det bra. Härligt. Man måste njuta av allt man kan njuta av. smultron som röjsåg. Önskar jag hade en sådan såg, men det kommer kanske.

fale artut sa...

Så roligt att du har det bra! Viktigare att njuta av smultronen än att fota, här dröjer det lite, men så mycket blommor det är på plantorna! Inte så mycket insekter tyvärr, de gillar inte stadigt ostadigt vädret. Vi får hoppas att det ordnar sig ändå!