lördag 12 september 2015

Kära Allers!

Nu är väl jag en ovanligt fyrkantig, matematikfixerad räknenisse, men filtbeskrivningen funkar inte. Det GÅR INTE att sticka 26 cm i färg nr 1, sticka slut på färg nr 1 tillsammans med färg nr 2, dubbelt garn en bit och sedan sticka 26 cm av färg nr 2... Och sedan avsluta färg nr 2 genom att sticka med dubbelt garn med färg nr 3  helt enkelt för att färg nr 2 torde vara typ slut efter de 26 centimetrarna...
Nåja, jag tror nog att jag löser detta men vän av ordning blir ju liiiite purken!:-)
Vän av ordning gillar emellertid oordningen av färger i dubbelgarnsbiten!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

När jag tänker efter så blir det ju logiskt, det fungerar inte, bara första gången för sen bli de dubbla partierna kortare eller så får man göra partiet kortare än de 26 cm, ja jisses som det kan bli. Men du löser det säkert bra. Hoppas allt går i rätt takt och förbättringarna märks dag för dag.
Kram

Maritas Maskor sa...

De borde kanske ha lite bättre provstickare av mönstren! Det är onödigt och tråkigt när det står galet, så man inte är säker på hur man ska göra. Men du verkar haven plan ändå!
Hoppas att återhämtningen går bra nu och att ni mer och mer törs slappna av en smula. Jag förstår att anspänningen har varit enorm. Varma kramar från mig till dig!

Anonym sa...

Hej Cecilia,
Du har rätt, det är svårt att få ihop längderna som vi har formulerat det i tidningen. Man får göra rätstickningen med färg 2 (och 3,4) något kortare än den med färg 1, för att det ska gå ihop. Vi beklagar att det blev fel i tidningen. Känns skönt att veta att du får ihop det ändå!
Vänliga hälsningar,
Kajsa Lidbeck
Allers redaktion