torsdag 16 januari 2014

Livet går upp och livet går ner...

Gammal schlagertext, tror jag bestämt, men ganska så sant! Det har varit lite tjorvigt några dagar men nu är vi nog på spåret igen! :-)
Jag är en lyckligt lottad människa och jag tycker nog att jag i allmänhet har tur om än inte i första hand i spel.
Nu har jag emellertid vunnit! Två gånger!
Först vann jag en underbart vacker slända:

Det var i novemberdragningen hos Hearthwise och den kom idag. Det var för övrigt Louise med bloggen I en liten ask som sett att jag vunnit så om hon inte känt mig och om jag inte gått på stickcafé och hon inte gått på stickcafé vid precis samma tillfälle som jag och om hon inte tänkt på att säga till mig...Japp, jag hade tur!
Den är len och underbar att hantera och jag vet inte om jag vågar spinna med den för jag tänker att om jag inte tycker om att spinna med den kommer jag att bli besviken...moget, jag vet!

Sedan är jag ju med i en Facebookgrupp där vi sparar lite pengar till något ändamål genom att lägga undan en tia  för varje nystan vi avslutar och där vann min sparbössa och jag första pris! Det har inte kommit ännu men den som väntar på något bra väntar gärna!

Sedan så var det så att när jag lagade dotterns mycket trasiga sockor så blev jag så sugen på att beställa mer av det ljuvliga garnet...och det kom idag:
Garnet heter vackert också; Spring frost och Life's a beach!
Men påsen det kom i var dubbelt så stor som de här och då visade det sig att den innehöll en gratis goodie bag:
Det var lite allt möjligt och inget som fick mitt hjärta att banka hårt, men nålar att sätta maskor på och en  flätnål var ju inte fel! Där fanns ett häfte med koftor och lite annat med beskrivningar, beskrivning på en halsduk och en massa garn av oklar härkomst. Det är alltid trevligt att bli överraskad, så tusen tack Potluck yarn!

7 kommentarer:

Rosenvante sa...

Grattis grattis, vilken tur du haft på sista tiden. Bara hoppas att det håller i sig hela året. :)

KataM sa...

Vilken vacker slända! Det syns ända hit hur len den är. Hoppas, hoppas att du kommer att gilla att spinna med den.

Louise sa...

Wow! Det kan man kalla medvind, grattis igen 😊

Sunna sa...

Så härliga överraskningar

Monica sa...

Härligt med sådana överraskningar när det varit lite turbulent, det är ju just då man behöver det!

Margita sa...

Jättefint garn jag tittade på ditt köpställe men vilken garnsort är det. För mig som nyinflyttad är stickkafé ett sätt att hitta nya människor och jag blir mer och mer nöjd med min flytt upptäckte igår att jag har gångavstånd till min läkarstation och fick tid på en gång när jag ringde i min förra kommun var det en kö på 3 månader, Jag väntar på fler glada överraskningar.

Mia stickar sa...

Får grattulera jag också! Och är man så duktig att fixa trasiga sockar är man värd lite nytt garn också!