lördag 5 oktober 2013

Idioter

Mark Levengood har en lite fin text i någon av alla sina böcker där han, eftersom jag lyssnar på dem, med len stämma berättar om alla idioter han möter. Sensmoralen till slut blir att folk blir lite vad mad man gör dem till och VÄLJER man att tänka annorlunda med lite omtanke och förståelse,  så blir det färre stollar omkring.
Så jag kan välja att tänka om den som gav mig negativt omdöme på Tradera med en uttalat positiv text att det där kunde varit jag en stressig stund.
Som klickade fel.
Det löser sig säkert och så blev det en idiot mindre i världen.

Men att en granne tycks möblera om varje natt mellan 2 och 3... det har jag svårt att förhålla mig mild och vänlig till. Insåg just i natt att det är så det är och att det är det som väcker mig vid denna okristliga timme. Måste nog prata med grannen om detta för att kanske få det att sluta eller åtminstone förstå.

Nåja, nu är det helg och idag gifter sig makens dotter!
Och det trasiga bredbandsmodemet är utbytt!
Det blir nog en bra helg, bara det blir färdigmöblerat hos grannen och jag får druckit mitt te och somnat om en stund!

1 kommentar:

AnJa sa...

Fast ibland är det rent ganska skönt att bestämma sig för att det är idioter :-). Jag bävar för om jag nån gång måste bo i lägenhet igen!!!