tisdag 17 september 2013

Interludium

Nu bubblar stickivern i mig igen:
Innan jag ger mig på mitt opus magnum (storkoftan med extra-allt, jag slänger in fickor med dragkedjor också, utöver  fair isle, flätor och spets!) ska jag sticka fingervantar till mig, sockor till LC, sjal till HS, sjal till JK samt en massa varannan-för-annan-jox. Minst varannan! :-D

Just nu håller jag på med vantar stickade från toppen och ned men ändå med tumme på sidan...har en väldans ny och fräsch plan på hur det ska gå till!
Mötesdax! Stickdax! Yippieeee!

P.S Jo, och så en tam i vanligt garn med mönster i luddigt!

2 kommentarer:

Margita sa...

Spännande med ditt vantprojekt du redovisar väl när det är klart

Ann-Sofie sa...

Underbart! Jag ser verkligen fram emot ExtraAlltKoftan, men har du funderat på lite volanger?