tisdag 3 september 2013

En längtan for förbi...

Det är lite trögt med sticklusten. Jag längtar efter att längta men det händer liksom inte. Får lust att sticka ännu en mössa men...nej, jag har så många att jag kan ha en ny varje dag hela vintern, det håller liksom inte. Nya vantar...varför? Strumpor...men nej. Sjal...nja...
Och så idag, klockan halvtre, öppnade jag dörren till rum 109 och  för en sekund visste jag verkligen vad jag ville sticka, hela själen spratt till av glädje....och så försvann det igen!
Jag har försökt spela filmen baklänges; vad såg jag, vad tänkte jag på, vad hände? Men det hjälper inte.
Snart ska jag gå på stickcafé igen, då kanske det släpper?

10 kommentarer:

Emelie sa...

Var går du på stickcafe? Hoppas att inspirationen hittar tillbaka snart!

Anonym sa...

du ska se att sticklusten kommer.. jag har inte handarbetat nå alls i sommar, har inte hunnit..Men idag så började levande verkstadskursen..o där virkade vi ett hjärta runt en ståltråd..o nästa gång ska vi kroka. ha de bra/Christine i nattugglan.

Cecilia sa...

Emelie, på FB finns en grupp som heter Sip 'n knit. De ursprungliga träffarna var på fredagar men det funkar dåligt för mig så när det blev en onsdagsgrupp blev jag glad. Det är på Condeco bredvid Lagerhaus och det brukar dyka upp någon från fyra ungefär. Trevligt, blandat gäng! Kom du med!

tilda sa...

Känner igen mig i din längtan...det är så roligt när man bara väntar att få ta tag i stickningen. Sånt väntar jag också på! Har inte rört ett garnnystan på hela sommaren...H.Tilda

aliel sa...

Känner sååå igen mig. Längtar efter ruset av ett nytt nystan, ruset av en ny idé...
Gissar att det inte dyker upp på beställning men är övertygar om att det kommer... endera dagen...

AnJa sa...

Hoppas du kommer på det igen! Jag har kommit så långt att jag funderar på att sälja allt garn, all ull, alla böcker, alla tillbehör och börja med träslöjd :-). Nej, allvarligt talat, jag hoppas att lusten till garn återvänder snart här med.

KataM sa...

Det är inget roligt när lusten till stickning (eller annat) försvinner så där. Men jag tycker ofta att den blir ännu större sedan när den väl kommer tillbaka. Kanske behöver kreativiteten också lite semester ibland. :-)

Tänker på vad jag brukade säga till mina dagisbarn när de klagade på att de hade tråkigt: "Det är bra att ha tråkigt ibland, det är då man kommer på de bra idéerna". Det stämde för dem och jag tycket att det stämmer för mig också. Fast det är jättetrist när det pågår.

Hoppas din lust snart kommer tillbaka med full kraft!

Mia stickar sa...

JAg var för första gången på stickcafe här där jag bor (har inte funnits förut!) och det var så inspirerande och kul! Hoppas sticklusten infinner sig!

Magganmagi sa...

*ler* och känner igen känslan.
Det värsta är attdet inte går att göra nåt åt det! Man måste bara vänta tills känslan kommer åter.
kram!

Emelie sa...

Just idag lyckades jag bli förkyld, men nästa vecka tänker jag att jag hänger med och stickar!