torsdag 29 augusti 2013

Planer av olika slag

Jag stickar inte mycket nu men gör många planer.
Idag åkte jag till gamla lägenheten för att hämta lite bakjox, ska baka till kollegorna imorgon men när det var dags att börja göra smet hade jag ingen blandskål och inget recept... Det löste sig med syltgrytan (som jag av någon anledning har här!) och recept på internet.
 
Nu har det varit en spännande stund medan jag funderat på om receptskrivaren möjligtvis äger en större "stora ugnsplåten" än jag. Synd att få kaksmet i botten av ugnen innan man ens haft den en vecka!

Så planerar jag en tröja med fint ok, kanske bohusstickning eller fair isle-ish. Jag har fin-garn i ljuvliga färger som jag fått av maken. Om jag kompletterar med grått kan det nog bli fint.

Mina planer på att bli lite bättre på att ta hand om mig går ganska bra. Igår var det tvättkväll, då tog jag spårvagnen hem och när jag trött släntrade iväg hemåt idag var det en hårsmån från att fötterna gick  mot hållplatsen...men i det kritiska ögonblicket beslöt min iPod att spela Glad-listan och drog helt överraskande igång med Walking on sunshine och med den i öronen var det lätt att börja klättra hemåt! Det är bra när apparaterna är stöttande!

2 kommentarer:

AnJa sa...

Duktiga du! Jag har börjat med en förändring för mig själv åxå, men tänker inte skriva nåt om det innan det gått en månad. Jag vet ju hur svårt jag har att hålla fast vid nymodigheter :-). Visst är det lycka med ny spis! Man gnider och fejar så att den skiner och man drar sig nästa för att använda den!

Unknown sa...

Oj vad duktig du är