tisdag 9 juli 2013

Utflykt idag

Jag hade med kameran men glömde ta kort. Ända tills sista utflyktsmålet Här är i alla fall en lista över vad vi hann med samt kort kommentar:
1) Åsle tån; gammal by utanför Falköping. Vackert, intressant, väl värt inträdet.
2) Tomtens kvarn, en av Fale kvarnarna. Fin kvarnbyggnad, fin miljö, lockande vandringsled som vi inte gick
3) Kyrkoruin. Kändes som något STF satt en skylt på en gång och sedan glömt bort. Rund kyrka hade det varit, naturskönt belägen.
4) Fonus begravningsmuseum, ja, där fanns vad man kan vänta sig. Där var för varmt och alltihop kändes liksom lite bortglömt.
5) Wrågårdens bison- och älgsafari... jag brukar sällan skriva negativt men nu gör jag det. 40 kr per person kostade det att knata runt längs leriga traktorspår och detta var vad vi fick se:

Nej, denna gången är det inte att jag r en usel fotograf, detta var allt som fanns att se!!
Det fanns ett fik där man kunde få hemmagjord glass och annan fika och det kanske var fantastiskt men fika kan jag göra hemma, på älg- och bisonsafari vill jag, av någon anledning, se älg och bison. Och så vill jag slussas in i en shop där jag kan köpa älg- och bisonkött och bisonull om den duger något till. Så det det var sista utflyktsmålet och det borde vi hoppat över.

2 kommentarer:

KataM sa...

Ja, vad sur man blir när man får betala för ingenting så där. Fint att resten av utflykten blev lyckad i alla fall.

Ann-Sofie sa...

Synd på älgarna och oxarna - de rår ju inte för att de bor hos folk som missförstått begreppet safari. tur att det inte var det enda ni åkte efter.