onsdag 10 juli 2013

Dagens fynd

Det regnade i morse så jag startade en brasa och spann en stund; ljusbrun och mörkbrun ull från fåren Lasse och Ida. Jag köpte och tvättade ullen sommaren 2011 och den var finfin att spinna nu. Den ska tvinnas ihop med den vita ullen från kollegans får och en kidsilktråd, det blir goa vantar till kollegan!
 
Sedan åkte vi till Falköping för att titta efter en stege som skulle göra sotaren glad!
I affären hittade vi en av våra nya grannar, visst är världen liten!
Han föreslog dessutom att vi skulle tala med en annan av våra nya grannar, det är mysigt med den lilla världen!
Vi hittade en trevlig second hand affär och jag köpte denna garnvinda för endast 40 kr:

Väl hemma klarnade vädret lite så vi gick tog en promenad i skogen och hittade dessa:

Imorgon åker sonen och jag hem till stan, det är ju mycket kvar av sommaren men vi ska börja förbereda alla flyttningar; mammas, dotterns och vår! Phu!

4 kommentarer:

Skarvtjärns Greta sa...

Men kul också

Maritas Maskor sa...

Vilken fin ull och så roligt att veta vem den kommer ifrån! Det ska bli spännande att få följa den till garn och vantar :)
Vilken perfekt fin garnvinda du köpte och vilket finfint pris! Ett klart fynd!
Visst är det skönt med den lilla världen, som du skriver. Det är nåt tryggt och skönt över den :)
Härligt med kantareller! Idag har det regnat och åskat som sjutton här, så det sätter säkert lite fart på vår svamp också :)
Ha det fint!

KataM sa...

Brasa och ullspånad, garnvinda och kantareller. Vilken toppendag du har haft!

Slow-Eva sa...

Mums med kantareller!
Bad mycket fint du stickar! Jag ska lära mig sticka nån gång har jag tänkt men med bebis är fet enklare mod virkning just nu :)