måndag 18 mars 2013

Omtanke i grön kuvertpåse!

Årets projekt för min del är att lära mig sticka med två färger.
Inte hjälpligt utan bra. Inte superbra, jag nöjer mig med bra.
Och jag gör framsteg, det går liksom bättre och bättre.
Har stickat muddar, vantar och så en socka som jag repade upp (oj, vilken lättnade det var, fast inte på grund av usel tvåfärgsstickning. Tvärtom, just den biten hade gått bra!)

Nästa projekt är en förenklad variant av en fin mössa i ljus bakgrundsfärg med små blombårder, den kommer bli jättefin. Om jag får till själva stickningen, förstås.
Men så när jag var hos mamma sist så råkade jag läsa i Vävmagasinet och wam-bam, i en av de små annonserna i längst bak var det fyra färgglada mössor, materialsats i shetlandsgarn stod det.
Så nu är den här!

Den kommer från Stackmora Vävstuga i Orsa. Eftersom jag lite allmänt beställde en färgglad materialsats med rött och blått och orange fick jag lite olika stora nystan i dessa färger  och  ett handskrivet mönster till mössa "Cecilia".
Färgerna är Aubrelia, Modder, Poppy, Hyacinth och Flame. Bara det, så vackra namn!
Vi hade lite mailkontakt och jag sa att det inte var alls bråttom med leveransen och det här var mer än väl värt att vänta på, så vackra färger och så mycket omtanke!

5 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Så kul med ett Cecilia-mönster!! Det måste ju passa dig på pricken!
Färgerna ser jättehärliga ut!!

Therese sa...

Stackmora vävstuga ligger på delad förstaplats på min LYS-lista. Hennes shetlandsgarner är helt fantastiska!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mia stickar sa...

JAg märker en väldig skillnad på mina första vantar i flerfärgsstickning och nu så övning ger färdighet! Ska bli kul att se hur den blir!

KataM sa...

Vilka ljuvliga färger! Det kommer nog att bli en underbar mössa.

Katarina