lördag 23 mars 2013

Äntligen klara!

Presentsockorna som har krånglat så väldigt med mig, nu är de klara. Och jag är till slut nöjd, riktigt nöjd!
 
 Det har faktiskt krånglat hela vägen för när jag repade upp tvåfärgsstickningen lade jag upp lika många maskor utan att tänka på att det blir lite snävare när man stickar med två färger så efter ett tag insåg jag att sockorna skulle passa fint på utanpå Ronald MacDonalds clownskor.
Repade upp.
När sedan hälarna var klara fick sonen prova och igen, denna gång ett par lagom smala men hopplöst för långa sockor. Men till slut så tycker jag nog att allt är som det ska . Eller i alla fall good enough!

Järbo raggi, 36 maskor i fotdelen, hälar med korta varv och korgstickning på framsidan. Mörkgrå med självrandande lila som avslutning i skaften. Liten resår under hålfoten så sitter de extra bra; ja, dessa kan jag ge till den blivande pensionären!
Practically perfect in every way!
Mitt offer för att inte reta stickgudarna genom att sticka perfekt denna gång är att jag stickat betydligt hårdare i början. Avsevärd skillnad, men det kommer inte den blivande ägaren varken märka eller påverkas av

Idag är det fantastiskt väder men jag ska nog sitta inne, är förkyld och fryser tokmycket bara jag får på mig jackan och tänker det minsta på att öppna dörren!

3 kommentarer:

Sockan o Vanten sa...

Imponerad av att du inte gav upp :) Krya på dig och drick mycket varmt. /Ulrika

Unknown sa...

Dom är ju kanon snygga tur att du är envis.Du gör rätt i att hålla dig inne för det blåser så kallt. Krya på dig kram Beijan

Margita sa...

Du är välkommen till hösten men tyvärr är det för långt att åka vi finns utanför Hudiksvall