måndag 13 augusti 2012

Ibland bara måste man...

I våras kom jag på en variant på "feather and fan"-mönstret (det har förstås ett svenskt namn men jag minns det inte...) och när jag låg vaken en stund häromnatten så krävde det att få vara med i en sjal och jag FÖRSÖKTE verkligen att inte tänka på det men det gick inte...

Prototypen är snart klar och då kommer det bild på den. Den blir formad som en knytsjal/scarf och inte så tippig på mitten. Arbetsnamn är Esmeralda och beskrivningen är en miljard gånger lättare att skriva ned än Wilhelmina så den är nästan redan klar.
(Beskrivningen till Wilhelmina är under utveckling och det får jag hjälp med av syster Birgitta)

Sonen gjorde liten paus i stickmaskinsstickandet och öppnade vädersonden. Rejält med batterier i:

Där fanns också en förvånad (tror jag!) tvestjärt och så en massa elektronik på ett kretskort, ganska trist innehåll, faktiskt.

Nu ska jag koka mer äpplemos. Inte roligast i världen men gott att ha till vintern!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Aha, ännu ett eget mönster pågång.
Blir ännu mera fundersam när jag läser att det är batterier i stationen och man inte ska göra nått med den, batterier ska ju verkligen inte ligga kvar i naturen.