fredag 22 juni 2012

Regn!

Tur att vi inte hade storslagna planer för midsommar; jag hade en skön promenad  med Bosch (min vän gräsklipparen), sedan kom maken med buss ut till stugan och helt traditionsenligt träffade vi då vännen K vid busshållplatsen. Hon firar på andra sidan sjön och vi brukar som sagt träffas vid busshållplatsen. Varje midsommar.
Jag har i alla fall stickat färdigt Pink herrings-sockorna:

Precis 100 g gick åt, detta är vad som blev över:

Det är Ragge yarn från Schachenmayr.

Sockorna har mönster med lyfta maskor på ovansidan, resår i hålfoten och baksidan av skaftet och hälen är gjord med kil och korta varv. Dessutom har jag stickat hela hälpartiet med att lyfta varannan maska vartannat varv i tanken att den ska bli lite kraftigare. Jag är väldigt nöjd med dem, men det är jag ju numera nästan alltid med mina sockor! :-)

Vi firade midsommar genom att äta en somrig lunch med lite av varje som någon av oss tycker om.

Till mig fanns rökt lax, romsås, mozzarellasallad, färsk potatis och jordgubbar med smält mjölkchoklad till efterrätt!

Yummie!

6 kommentarer:

Sanne sa...

Det lät inte dumt, jag älskar lax i alla former....

Mia stickar sa...

Jag får be så mycke om ursäkt! Vi har stort midsammarfirande här i byn och i år är vi i festkommiten. JAg fick uppdraget att fixa vädret så jag bokade solen och den lyste på oss hela dagen och den lyser fortfarande så det är här solen är! :) Ha en trevlig fortsättning!

Sunna sa...

Underbara sockar och din midsommarmat var i stort sett detsamma som min, och idag har jag med resterna till jobbet

Maria sa...

Härligt med rosa sill-sockor!!! :) Låter onekligen bättre med engelskan här.... önskar dig en fortsatt trevlig helg1

Pysselfarmor sa...

Sockorna passar ju in på midsommaren! som nu är över när jag tittar in, men får väl önska dig fortsatt skön helg!

Saras pyssel sa...

Det låter ju som att ni också hade en riktigt härlig midsommarafton! Effektiv användning av garnet förresten! :-)