fredag 4 maj 2012

Fredag idag, om någon undrar...

Massa saker att göra idag men först kliar det i fingrarna att blogga min fina sjal!
Nu är jag glad att jag repade upp det som var fel.
Stjärnmönstret blev så fint när det blev blockat och det var enkelt och roligt att sticka.
Den är stor!

 
Ett helt nystan Let's knit i rosa och så lite grand från ett grönt av samma sort. Stickor 4,5 och en massa finfin mysig stickning! (Lite omstickning dessutom och det är ju bara mer valuta för garnpengarna!)

Men, en fundering... Ibland när jag blockat är sjalen stor och luftig och fin men allteftersom dagarna går drar den ihop sig igen, fast jag inte blockat stenhårt från början. Hur gör man?
Blockar om?
Stryker med hett strykjärn?
Nålar fast valben?
Sprejar med hårsprej?
Annat? :-)

Jag gillar Bloggers nya bild-laddnings-rutin, tror att gillar alltihop bra, faktiskt! Och då är jag ändå en sådan där som när jag får chans att klaga på webbplatser gör det. Grundligt! :-)

8 kommentarer:

Unknown sa...

En sån vacker sjal!!

Saras pyssel sa...

Tjusigt mönster!

Veronica sa...

Jättefin sjal, jag har kikat på det där mönstret men det har sett så avancerat ut så jag har inte vågat mej på det =)
Jag har lite samma blockningsproblem, tillslut blir de bara väääldigt långa och smala, inte okej. Blocka i sockervatten kanske? ;)

The Willow Fairy sa...

Fantastisk sjal - så imponerad. Tyvärr är det nog så att man får göra om blockningen då och då. Det är ju alltid lite fuktigt och även varmt när man använder den och det naturliga för ullen är ju att återgå till sin ursprunliga form - fårpäls...

tilda sa...

Hejsan! Det finns en Award åt dig hos mig!H.Tilda

Bluewhiskey sa...

Men vad underbart FIN den blev :)

garnlivet sa...

Superfin sjal i härlig storlek! Min erfarenhet är att man får blocka om dem när de kryper ihop. Trist, men de blir jus å mycket finare då :)

Lilli sa...

Oh, så fantastiskt fin din sjal blev! Superfina färger :)