torsdag 3 maj 2012

22 frågor och svar samt 11 nya frågor!

Jag börjar med Saras frågor:
1. Om du fick resa precis vart du ville i världen, vart skulle du åka då?
Just precis i samma ögonblick som jag läser frågan tänker jag på Abisko, så det får bli mitt svar!
2. Vilken egenskap hos dig själv är du mest stolt över?
Jag har med åren lärt mig att kombinera en viss otålighet med tålamod vilket kan bli till en bra mix som gör att jag får saker gjorda men klarar av att avvakta...ibland... Det är bra.
3. Vad är ditt favorituttryck?
Det växlar men just nu säger jag nog ganska ofta "det är som det är..." Lite tant-knarrigt, sådär...

4. Cola eller Fanta?
Fanta! Sött och gott!
5. Vad är din favoritsovställning?
Framåtstupasidoläge! Började ligga så som ung när jag tyckte att allt var obekvämt och kvävande...
6. Vilken blogg tycker du allra bäst om att läsa?
I det fallet är jag en otrogen rackare och läser helst där det är givande just vid det tillfället. Men jag tycker om när det är lätt att läsa, flyter på bra och en och annan bild.
7. Har du något speciell talang som kanske inte så många känner till?
Talang och talang men när jag väntade mitt första barn fick jag foglossning i örat, det har inte släppt ännu! :-D
8. Favoritdag i veckan och varför?
Fredag! Ganska otippat, eller hur? Anledning är förstås avståndet till måndagen och nya, fräscha arbetsdagar!
9. Vem ringde du till senast?
Min make, vi skulle hjälpa dottern att köra soffa.
10. Morgonpigg eller morgontrött?
Pigg! Morgonstund har guld i mund!
11. Ungefär hur många sms/mms skickar du en vanlig vecka?
Inga alls MMS eftersom min telefon saknar kamera men mellan 50 och 70 sms blir det nog.


Och så Rosenvantes frågor:
 
1. Skidåkning eller badstrand?
Jag får ganska lätt nog av solen så om det gäller en hel dag så är det nog skidbacken som jag väljer...barnbacken, typ, eller toppstugan om liften tar folk utan skidor! :-)

2. Lämnar du tandkrämspluppar i handfatet?
Nej!!! Absolut inte!

3. Vart går din drömresa?
För en lite stund sedan skrev jag något om Abisko...tror överhuvudtaget att jag just nu längtar till ställen där luften är hög och klar...

4. Gör du ofta impulsköp och vad handlar du oftast då?
Inte så väldigt ofta men ett och annat impulsköpt nystan får jag nog erkänna... Och så småsaker som kanske ändå skulle köpas fast lite senare, strumpor och cerat...

5. Ojdå, du vann visst 1 miljon igår, vad gör du idag?
Funderar på om det går att pensioneras sig på pengarna utan att behöva leva på enbart gröt...

6. Vet du nån känd person som kommer från Gotland?
Babben, är inte hon Gotlänning?

7. Kaffe eller te?
OCH! På morgonen börjar jag med te och sedan avslutar jag med en kopp kaffe av makens starka, svarta brygd. 

8. Guld eller silver?
Silver, till och med vigselringen är av silver!

9. Film, bok eller radio?
Bok, i alla fall om ljudbok räknas.

10. Har du känt att du tagit vatten över huvudet nån gång och av vad?
(Här ska erkännas att jag läst min systers svar och då kom att tänka på  följande tillfälle!) För flera år sedan när jag med sonen i magen och dottern i sulky trodde att jag skulle transportera hem en microvågsugn i kartong från större firma på Hisingen till hemmet i centrum via spårvagn och buss var det mycket vatten ovanför hjässan... Jag fick ge mig.... :-D

11. Vart handlar du helst ditt garn/ eller det du pysslar med?
Nätet är ju bekvämt men det är så trevlig att handla på Deisys och komma hem med garnet direkt. Börja fingra på det redan på bussen....

Så var det mina frågor:
1. Har du fler än ett förnamn?
2. Handen på hjärtat; hur ser din ost ut? Kälkbacke eller slät som ett dansgolv?
3. Hur många olika platser/städer har du bott på?
4. Om du fick chansen att skänka en massa pengar, vilket skulle vara ditt första val av mottagare?
5. Ris, pasta eller bulgur?
6.Har du ordverifiering på din blogg och i så fall varför? :-)
7. Finns det någon barndomdröm som du har förverkligat?
8. Någon dröm du hoppas på att förverkliga inom fem år?
9. Om musikpolisen slog till och du fick välja en enda låt för resten av livet, vilken skulle det vara och varför?
10. Spelar du/har du spelat något instrument?
11. Tröstshoppar du någon gång och i så fall vad?

I min blogglista finns en massa för mig nya bloggar; jag väljer de 11 första i listan! Det blir:

Var och en av er "ska" (om ni vill!) besvara mina frågor på någon nivå ni trivs med, skriva 11 nya frågor och skicka vidare till 11 andra bloggar!

Ha en angenäm torsdag!

3 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Tack för svaren! :-)

skapa och inreda sa...

Oj! Jag tar till mig och ska göra det bästa av det :)
Kram Annika

Skarvtjärns Greta sa...

Vag kul. Ska försöka