onsdag 21 mars 2012

Ergonomisk stickning

Jag vet inte om det beror på att jag med tilltagande ålder fått svårare att se på nära håll eller om jag av samma skäl blivit lite mer avslappnad eller om det helt enkelt är för att jag smygstickat en hel del på det sista men jag håller stickningen mycket längre ned numera.
Mer i maghöjd än i brösthöjd och det innebär att axlarna sjunker och att armbågarna naturligt hamnar närmre kroppen.
I alla fall tror jag att det är bra, jag kan sticka längre utan att bli trött! :-)

5 kommentarer:

Margita sa...

För att få den stållning stickar jag alltid med rundsticka (även fram och tillbaka) och med 15 cm trästi9ckor när jag stickar vantar och sockor. Trästickor ramlar inte ur stickningen så du behöver inte hålla så hårt. Det är mitt sätt att inte bli trött

Rosenvante sa...

Skönt att få en avslappnad stund.

Monica sa...

Känner av samma fenomen även om stickorna är rätt stilla nu p g a att jag är skinnflådd i högra handen

Sunna sa...

Känner igen precis vad du menar, likadant med tidningen, den kommer längre och längre ifrån, numera ligger det läsglasögon överallt både hemma och på jobbet men jag ser ju bra ut i dom....

Mona sa...

Haha, enda en sak som er positiv med å bli eldre :)