söndag 26 februari 2012

Vintern har varit alltför lång!

Och kanske är den inte slut men det har varit en härlig helg!
I går åkte jag till mamma och idag gick vi en sväng på stranden vid Långasand. Där är så fint, min kamera fångar inte ens in hälften av härligheten men ändå:Skogen är låg och vindpinad, på våren och sommaren grön och doftande!Äntligen; en bro! Man kan gå torrskodd!Fiskenäten hänger här, redo för våren.Otroligt som det verkar, men här badar man. Springer och hoppar över småvågorna gör jag, kan trots mogen ålder inte låta bli. När det är varmt! :-)Långt därute går fartyg, zoomar man in på detta ser det ut att vara något fraktfartyg.Här är den andra badviken, på den utskjutande kulle finns en fantastisk fikabänk med vid (ändå vidare!) utsikt. Men så långt gick vi inte idag. Efter promenaden fikade vi i bilen och sedan åkte vi en sväng och njöt av en bit av vackra, vackra Halland!
(Vill dementera alla rykten om en lutande horisont på Hallandskusten, den är som överallt annars helt horisontell, det är fotografen som lutar på ett rent förargelseväckande sätt!)

Kom på att jag inte visat mina sockor:Snitsig fläta på tvärsen, resår under hålfoten och upp längs skaftet. Häl i korta varv. Zauberball, ett rent trollnystan som räckte till dessa sockor och en tidigare skruten med mössa!Hoppas alla andra haft en god helg med en skön söndagskväll att vänta!

9 kommentarer:

Mia stickar sa...

Vilka bilder! Lite mer vår än vad vi haar!
Vilka fina sockar, kul modell, sitter nog som en smäck!

Rosenvante sa...

Så du kom ner till stranden också, visst är det skönt och fiskt.
Den där tanken att man sommartid springer runt där och badar och solar är långt borta när man går där och är lite vindpinad nu. Fast de där veckorna är ju inte så många om man ska vara ärlig, det är ju fler veckor man bara går där och njuter av promenaden.
Vilka snygga sockor och så häftigt med den där flätan. Det måste varit ett drygt garn om det räckte till mössan också, då är det verkligen lönsamt att göra själv.
Ha nu en fin kväll

Otaliga projekt sa...

Åh, Långasand! Härligt. Jag har den stora turen att få hälsa på en väninna där nån gång om året. Ibland vår eller höst och ibland mitt i vintern och tycker lika mycket om det var gång. Så nu ska jag ringa och tala om att det finns en bro där jag knappt brukar komma över utan att bli blöt....

Renée sa...

Vilka bilder, jag blev alldeles varm i hjärtat kan jag meddela!

Monica sa...

Hoppas att du också gillar Kate Morton, det finns två böcker till! Bra tips med ljudböcker från biblan!

Alexandra sa...

Härlig miljö =)
& mysiga sockar =)
Må gott!

Beas sa...

Men vilken OMGIVNING! Där kan man verkligen blåsa ur den sista vinterluften från lungorna. Så vackert!

(Och söta små stickverk också förstås)

/Bea

AnJa sa...

Så fina vårbilder! Undrar om snön hinner bort till midsommar här :-)

The Willow Fairy sa...

Men oj vad det händer grejer här. Känns som jag inte varit här på evigheter. Fina foton trots lutande fotograf.