söndag 5 februari 2012

Morgonpromenad

Kanske, kanske jag kunde sadla om och bli naturfotograf? Se, hurusom jag fångat rådjurens flykt!Jo, då, det första sticker fram vid lekstugan och det andra kommer alldeles bakom den första, dvs bakom lekstugan! Man ser om man zoomar. Tillräckligt! :-D

Minus 22 grader var det som värst i natt, vi tror att det är det kallaste vi upplevt här i stugan.

I höstas blåsten den stora björken vid sjön ned, den ligger kvar med rotvälta och allt:
Igår stod folk här och fiskade och några åkte skridskor, nu i tidiga morgontimman var det som om Morran dragit fram!
Lite avloppstrassel har vi i kylan så maken är och köper diskbalja och fågelfrö (har inget med avloppet att göra!) och snart lyser solen över hela kalla härligheten!

9 kommentarer:

tilda sa...

Vi hade -30 i morse1 Alldeles för kallt! Härliga blå bilder som du har fotat!H.Tilda

Rosenvante sa...

Jag tittade o tittade, tills jag insåg att jag tittade på fel hus. :) Man ska läsa ordentligt också.
Vi ligger nog lika i kylan då. Det knakade lite i huset igår, eller rättare sagt det smäller ibland. Det är nog det jag ogillar mest med den här lylan. Låter som det är nån som knallar in i vår krypgrund och smäller igen dörren. :( Ines hoppar upp och börjar vrålskälla, katternar far upp och vi hoppar högt av skallet.

Jag får nog ta mig ner till havet idag och kolla om det ligger nån is där ännu. Det är liksom inte så vanligt att det gör det här, men i den här kylan borde det ju bli is.
Ännu är det stilla här, ingen blåst och ingen snö. Hoppas verkligen att det inte börjar blåsa i den här kylan, då blir det väldigt kallt.
Hoppas det ordnar sig med avlopp och att fåglarna får lite gott i magen, de kan behöva lite hjälp nu.
Ha en mysig söndag.

Veronica sa...

Vilken fantastisk djurbild, passar in i vilken naturtidning som helst. Här var det -29 grader i morse. Inte okej =P

Maritas Maskor sa...

Jättefina Bilder!
Du, vilken tur att du skrev att diskbaljan och fågelfröna inte hade med avloppet att göra, för innan jag läste det, så hann jag fundera över det... =)

AnJa sa...

Jag ser, jag ser! :-)

Monica sa...

Bilderna är helt fantastiska, du har ju fångat blå timmen! Att sen rådjuren slank med på ett hörn var bara en bonus :-)

Sunna sa...

jag hade lite svårt att se men bilderna är ju fina ändå, det är ju det som är så kul med digitalt, man kan plåta hur mycket som helst

Sanne sa...

Även om det är fint när det är kallt och vit snö och blå himmel så längtar jag nog efter våren i alla fall. Har konstaterat för länge sedan att jag nog inte är skapt för det här klimatet, i mitt förra liv bodde jag nog i närheten av Sahara...
Men rådjuren såg jag allt, när jag tittade på rätt ställe vill säga.
Hoppas det ordnar sig med avloppet. Inte så kul när sånt krånglar i kylan.

The Willow Fairy sa...

Klart du ska bli naturfotograf - du behöver bara ett stort teleobjektiv...

Tack för alla dina goa kommentarer på min blog - blir så glad varje gång.