måndag 23 januari 2012

Gör om, gör rätt?!

Att sticka en möbiuskrage var kul och gick på ett kick i tjocka, goa, Alpaca.
Undrade lite över storleken medan jag stickade.

Maskade av.
Provade...

För stor för att sitta om halsen som jag tänkte.
För liten för att vränga två varv...

Hm...

Repade upp.

Läste mail, bland annat kommentar från The Willow Fairy:

Möbius är roliga, bara att sticka runt runt runt.. har stickat några stycken nu, det svåraste är att få rätt storlek... Provlappen är extra viktig...

Det är bara att instämma och dessutom inse att jag anade det hela tiden!

Jaja, nu har jag börjat om.
Nä, ingen provlapp!Jag minskade både antalet maskor OCH stickstorlek, kan nog bli intressant! :-D

Apropå lappar;
visst är dessa städtrasor fina?Kunde inte riktigt motstå dem, men nu vill jag inte använda dem för de är ju som grannast ihop?!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Men man kan väl säga att du gjorde en stor provlapp eller hur? Nej, det där är inte kul när man gjort nått och det blir helt fel och man får göra om. Läste ett bra inlägg vid Eva i Halmstad, tur man gillar att sticka, hon hade nämligen stickat på för små nålar och fick göra om vanten. Men det är väl så för oss också, det är kul att sticka och då är det inte alltid hela världen om man får göra om. Nu sitter jag och svär lite över ett besvärligt garn, det är entrådigt och spunnet vid spinneriet i Fardhem. Tycker det borde vara bättre kvalité då, det brister, det fastnar och är allmänt besvärligt. Har bara kommit en bit på resåren till en tröja, tror du jag kreverar innan jag är klar? :)
Tycker du ska behålla trasorna så där fint i städskåpet så du blir glad varje gång du öppnar det, för det där var en härlig färgklick.

Annika sa...

Provlappar är överskattade... ;-)

tilda sa...

Det där med provlappar är nånting väldigt tråkigt...mera spännande att ta det på måfå:) H.Tilda

Stickverk sa...

Håller med! Orkar oftast inte heller göra ngn provlapp utan ser hur det blir och repar upp vidbehov ;)

Skräddardotter sa...

Vackert!!Nästan så ögonen tåras....