lördag 28 januari 2012

50, it's a magic number...

Sitter här och laddar för att komma i stämning för att betala månadens räkningar...som om det någonsin skulle infinna sig någon sådan känsla...I denna oändliga väntan drar jag runt på "mina" platser, kollar bloggar, garnaffärer, öppettider på COOP (ska åka till mamma idag!) och lägenhetsköer...som om jag skulle vara sugen på att flytta på ett tag...

Och när allt, utom räkningarna, är sett och gjort landar jag i min egen handarbetskorg, den virtuella, och får syn på att det närmar sig 50 000 besökare! Själv närmar jag mig 50, ja, noga räknat är det 50 dagar...nä, där tog jag i, det är 70 dagar kvar. Så jag tror nog att jag ska ha någon form av lotteri snart, ska bara tänka över vad som ska firas, hur det ska gå till och vad som ska lottas ut!

Kanske måste ut och titta på Wollmeisegarn, ett av de där garnen jag läst om men aldrig hållit i min hand.....okej, nu har jag varit där...hm...oj...vad ska man säga...vilka härvor, vilka färger...vilka namn...mmmmm...Bild från Wollmeise-shopen, garnet heter Camapri Orange.

Jag har för övrigt köpt lite "tilläggsgarn" från Three bags full. Vet inte om de var extra billiga eller så, de bara råkade ha det garn jag sökte men de levererade snabbt med ett trevligt brev och ett vykort, jag faller alltid för sånt!

Jag vet i alla fall vilken stickning som ska med till mamma:Hitchhiker! Väldigt trivsam stickning. Namnet är en blinkning åt boken Liftarens guide till galaxen där talet 42 inte spelar en oväsentlig roll och sjalen har i full storlek 42 flikar.
Om jag varit den lyckliga skaparen av mönstret skull jag döpt det till Draksvans eller något stiligt dinosaurienamn för den första biten ser ut som en sagans draksvans!

Så, nu är jag supersugen på att...nä, men nu börjar jag få tillräckligt med dåligt samvete för att jag inte tagit itu med räkningarna, så nu är det dags!
Lite kaffe, bara först, så kör jag sedan! :-D

5 kommentarer:

Maritas Maskor sa...

Du, jag känner igen det där, men det är lika bra att suga tag i dem och få dem betalda, så är det gjort sen.
Och en kopp kaffe som belöning är aldrig fel :)
Vilken massa jubileum du har framför dig! Inte dåligt!!
Ha en jättefin helg!!

AnJa sa...

Been there, done that ;-) Läcker sjal! Tänkte just draksvans. Och utlottningar gillar vi!

Rosenvante sa...

Gör du betalningar på jobbet också?
Jag är så noga på jobbet, klickar in direkt flera gånger om dagen och betalar. Men hemma är det segt, alltid i sista minuten, men alltid i tid.

Nu ska jag gå och räkna i min kalender, 70 dagar fram, i början på april nångång alltså, fy mig, jag borde ha bättre koll.
Trallalala, men det har jag inte. Vad ska du hitta på, fest eller rymma?
Hoppas du har det mysigt med mamma idag.
Kram

Mia stickar sa...

Jag närmar mig de tretti.......tror jag.....jag är ju mormor.....min man och jag har hållit ihop i över tretti år..... kan det stämma.....äldsta dottern fyller 28´år i år...kan det vara tretti jag fyller? Vet inte riktigt men jag fyller visst åkså jämt i år!

Annika sa...

Kolla in stickbloggar är bra mycket roligare än att betala räkningar!!! :-)
595 dagar kvar till 50 här...
Ha´ det gott!