tisdag 15 november 2011

Hög luftfuktighet?

Allmänt upphetsad över att ha slutfört en kofta tog jag fram min Fabelkofta, men tänk så den krympt! Ojojoj! Har hört talas om kläder som krymper i garderoben men det känns ju sådär att UFOn ligger i stickkorgen och krymper! Det måste vara luftfuktigheten? Irriterande, men jag har redan en kreativ idé på gång och det är inte att banta! :-)

Men dagen har också inneburit ett fynd! Vet att jag skrivit tidigare om mina linnebyxor som försvunnit spårlöst! Två par! Skulle länkat till inlägget...men också det verkar ha försvunnit... hm!
Men nu har det ena, lite sämre, byxparet dykt upp!De var lite onödigt rymliga från början, så kanske, kanske har de också krympt och sitter som en dröm nu? :-D

9 kommentarer:

Rosenvante sa...

Ha, ha det där händer i min garderob också. Men här har vågen fått rena snurren också, den visar många många fler kilo än för ett år sedan. Hm, kanske dags att byta batteriet i den eller nått. :)

Anette sa...

Vet du inte att kalorier är små otäcka djur som smyger omkring på natten och syr in dina kläder medan du sover?

AnJa sa...

Den fabelkoftan ser ljuvlig ut!! Vilken tur att vi fick veta varför kläderna blir mindre och mindre Anette :-) Har råkat ut för samma sak här!

Hoffmans Design sa...

Vad synd hoppas det löser sej med koftan. Vi har den koftan uppstickad på jobbet fast i en annan färg den e kanon fin. Kram Hoffmansdesign

Stiko Maria sa...

Koftan är ju verkligen kanonfin!
Har också märkt det där med att kläder krympt i garderoben. Men jag har slut kreativa idéer så nu har jag börjat gå till gymmet.

Mia stickar sa...

Ja vilka problem vi har, jag har både lite hög luftfuktighet här hemma så de krymper och det är nog som Rosenvanten tror att det häller på att vara dåligt batteri i vågen!
Tur du har nån ide för koftan ser så fin ut!

Lilli sa...

Ibland är det bra att stora kläder krymper, men inte om de blir för små :) Undrar just vilken idé det är som du kommit på att göra med den krymta koftan? Du berättar väl det framöver?

Susilull sa...

Nya kreativa idéer istället för bantning låter riktigt bra!
För den där fukten är svår att hålla borta :-)

Margita sa...

Rockstuga är tydligen ett norrländskt ord men vi har trevligt och ibland även musikunderhållning.